ΣΤΟ ΦΙΛΙΑΤΙ - ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΚΛΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΤΕ ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ,ΤΙΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΖΕΔΕΣ,ΤΑ ΓΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙΣΙΑ ΦΑΓΗΤΑ,ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ.Ο ΞΕΝΩΝΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ.

Εδώ να στέλνετε τις ανακοινώσεις σας

radiofiliati@yahoo.gr

Translate

Βρε μοίρα δεν κουράστηκες,...να τυραννάς ακόμα ;




- Έχασες τα πλούτη σου; Δεν έχασες τίποτα. Έχασες την υγεία σου; Έχασες ΤΑ ΠΑΝΤΑ...!
- Η ζωή είναι σαν κέρμα... μπορείς να το ξοδέψεις όπως εσύ θέλεις... αλλά μονό μια φορά…!

Η Μουσική σας Διδαχή : Ο Δίσκος που έγραφε :
























Η Μπαρόβια ‘’              
Στίχοι : Γιάννης Μοίρας
Μουσική : Γιάννης Μοίρας
Πρώτη εκτέλεση : Τάσος Μπουγάς

- Τα φώτα είναι χαμηλά και στη γωνιά σκοτάδι και συ πιωμένη βρίσκεσαι με άλλον κάθε βράδυ.
Καταδικάστηκες βαριά να υποφέρεις ,ποιό θα 'ναι το φινάλε σου πες το μου αν το ξέρεις.
Μπαρόβια που έγινες πως θα τα καταφέρεις ;
- Αιχμάλωτη μέσα στα μπαρ και στην παρανομία, με το μητρώο σου βαρύ σ' όλη την κοινωνία.
Καταδικάστηκες βαριά να υποφέρεις ,ποιό θα 'ναι το φινάλε σου πες το μου αν το ξέρεις.
Μπαρόβια που έγινες πως θα τα καταφέρεις ;
- Για λίγο αποφάσισες στην νύχτα για να ζήσεις ,μα ο νταλκάς δεν σ' άφησε για να τα παρατήσεις.
Καταδικάστηκες βαριά να υποφέρεις, ποιό θα 'ναι το φινάλε σου πες το μου αν το ξέρεις.
Μπαρόβια που έγινες πως θα τα καταφέρεις ;

Βίβιαν Μάγιερ …. : Η Φωτογράφος του δρόμου 














 
 H Vivian Maier είναι η κυρία στην φωτογραφία. Γεννήθηκε το 1926, εργάστηκε ως νταντά, πέθανε το 2009, άγνωστη, ασήμαντη και τώρα αποτελεί την μεγαλύτερη φωτογραφική ανακάλυψη των τελευταίων χρόνων.Όταν την διώξανε από ένα από τα σπίτια στα οποία έμενε επειδή δεν είχε να πληρώσει το ενοίκιο, άφησε πίσω της μερικές χιλιάδες ρολά φιλμ, άλλα εμφανισμένα κι άλλα όχι, τα οποία όταν τα εμφάνισε ο επόμενος ιδιοκτήτης του σπιτιού είδε κάποιες αρκετά καλές φωτογραφίες. Συμβουλεύτηκε κάποιους ειδικούς και, για να συντομεύω, πλέον έχουμε μπροστά μας την μεγαλύτερη ανακάλυψη στην Φωτογραφία τα τελευταία χρόνια, μια εξαιρετικά ταλαντούχα και παραγωγική φωτογράφο δρόμου, με ένα έργο που όσο το ανακαλύπτουμε τόσο μας εντυπωσιάζει. Το λυπηρό ωστόσο είναι πως όταν ανακαλύφθηκε το έργο της, την ψάξανε αλλά δεν την προλάβανε ζωντανή.    Έτσι, " έφυγε " χωρίς να ξέρει πως η δουλειά της ανακαλύφθηκε και αναγνωρίζεται.
    Μια από τις πρώτες τις εκθέσεις στο Λονδίνο, στα πλαίσια του London Street Photography Festival, στην καταπληκτική αίθουσα του German Gymnasium στο King's Cross. Η έκθεση, υπέροχα στημένη σε μια φανταστική αίθουσα  σε μια ακόμα καλύτερη περιοχή, είχε δείγμα της, ασπρόμαυρης κυρίως, δουλειάς της που καλύπτει τις δεκαετίας του '50 μέχρι και του '80 αλλά βλέπουμε και έγχρωμες φωτογραφίες της κι ένα βιντεάκι τραβηγμένο σε μηχανή 8mm.Πολλοί θα πουν ότι η δουλειά της θυμίζει άλλους μεγάλους φωτογράφους δρόμου του 20ου αιώνα και δε θα έχουν άδικο, δεν είναι φυσικά κακό το να έχει επηρεαστεί κανείς, αλλά σίγουρα βλέπουμε και αυθεντική, δικιά της δουλειά, με μια ιδιαίτερη ματιά στους ανθρώπους της πόλης και της σκηνές της αστικής ζωής στην Αμερική, σε μια εποχή που όσο απομακρύνεται, τόσο πιο ρομαντική φαίνεται. Η έκθεση, η μόνη με εισιτήριο από όλες στο LSPF, είχε αρκετό κόσμο και συνοδευότανε από έναν μικρό οδηγό του φεστιβάλ με εξώφυλλο ένα αυτοπορτρέτο της (από τα αρκετά) και τέλειες καρτ ποστάλ με φωτογραφίες της με άψογο ασπρόμαυρο τύπωμα.
   Μέρος της έκθεσης ήταν και μια μικρή γυάλινη προθήκη, φόρο τιμής στον άνθρωπο Vivian. Στις φωτογραφίες της αλλά και από αφηγήσεις ανθρώπων που την ξέρανε, μαθαίνουμε πως πάντα κυκλοφορούσε με μια κάμερα όταν έβγαινε έξω και φορούσε καπέλα σαν αυτό στην φωτογραφία, οπότε σ'αυτή την προθήκη βλέπουμε μερικά καπέλα της και μερικά ρολά φιλμ σαν αυτά που χρησιμοποιούσε, αυτά που είχε τα λεφτά να αγοράσει αλλά όχι να εκτυπώσει. Κάποιοι λένε ότι δεν έδειχνε την δουλειά της σε κανέναν, κανείς σχεδόν δεν ήξερε πόσο καλή ή κακή ήτανε. Και όλο αυτό τον καιρό έκρυβε έναν θησαυρό στα φιλμ της. Από την έκθεση δεν ήξεραν αν έπρεπε να χαρούν που η δουλειά της ανακαλύφθηκε και πλέον παίρνει σιγά σιγά την αναγνώριση που της αξίζει ή να λυπηθούν που σαν καλλιτέχνης δεν είδε την εντύπωση που προκαλεί η δουλειά της, δεν έλαβε το χειροκρότημα που της πρέπει, δεν ένιωσε την δικαίωση όλων αυτών των χρόνων. Η δεύτερη σκέψη μου μετά ήταν μια απορία, πόσα άλλα ταλέντα κρύβονται ακόμα και κρύβουν την καταπληκτική τους καλλιτεχνική δουλειά σε όλο τον κόσμο, πόσα ταλέντα δεν μπορούν να δείξουν τι μπορούν να κάνουν ή τι έχουν κάνει ως τώρα και πόσο πιο "φτωχοί" είμαστε όλοι μας που δεν βλέπουμε αυτή την κρυμμένη, χαμένη ομορφιά που υπάρχει.

Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί στην Άρτα,για κατοχή ναρκωτικών ουσιών
Συνελήφθησαν την 19-10-2012 το απόγευμα στην Ιόνια Οδό Άρτας, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης&Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.),δύο ημεδαποί,ηλικίας 30 και 36 ετών, κατηγορούμενοι για κατοχή  ναρκωτικών ουσιών (κάνναβη). Ειδικότερα, σε αστυνομικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν οι δύο συλληφθέντες, διαπιστώθηκε ότι κατείχαν τρεις αυτοσχέδιες συσκευασίες που περιείχαν κάνναβη, συνολικού βάρους (10,69) γραμμαρίων. Ναρκωτικές ουσίες κατασχέθηκαν από το Τμήμα Ασφάλειας Άρτας που διενεργεί την προανάκριση.Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Άρτας.

Τα Ελληνικά επώνυμα: Από πού βαστάει η σκούφια μας ;

Όπως ακριβώς τα ονόματα έτσι και τα επώνυμα (ή «τα οικογενειακά μας ονόματα» αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε την ορολογία του Μανώλη Τριανταφυλλίδη) όχι μόνο σημαίνουν κάτι, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν να μας δώσουν στοιχεία για τη γεωγραφική καταγωγή τους, την παλαιότητά, ακόμη και τη γλωσσική τους ιδιαιτερότητα.«Τα περισσότερα ελληνικά επώνυμα προέρχονται συνήθως είτε από τοπωνύμια- όπως Μανιάτης από τη Μάνη, Μωραΐτης από το Μοριά- είτε από διάφορα παρατσούκλια τα οποία ενέπνεαν στους ανθρώπους», αναφέρει η κ. Φούλα Πισπιρίγκου,  φιλόλογος, και προσθέτει: «Από εκεί και πέρα υπάρχουν και μερικές καταλήξεις οι οποίες υποδηλώνουν καταγωγή, όπως για παράδειγμα τα σε ‘ίδης’ και ‘άδης’ που είναι καταλήξεις των Ποντίων, τα σε ‘ογλου’ που είναι Μικρασιατικά και σημαίνουν ο γιος του τάδε, το ‘πουλος’ που απαντάται στην Πελοπόννησο, το «άκος» στη Μάνη και το «άκης» που είναι κρητικό».Συνοψίζοντας, λοιπόν, μπορούμε να διακρίνουμε τα επώνυμα σύμφωνα με τη σημασία τους σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες, που δηλώνουν αντίστοιχα βαφτιστικό όνομα, καταγωγή, επάγγελμα και παρατσούκλια (ή προσωνύμια).
Πατρωνυμικά : Αυτά που χρησιμοποιούν για ρίζα τους βαφτιστικά ονόματα, είναι μαζί με τα παρατσούκλια το συχνότερο είδος των οικογενειακών ονομάτων. Τα συναντούμε σε ονομαστική πτώση (π.χ. Κωστής, Γεωργής), σε γενική (π.χ. Γεωργίου, Δημητρίου), αλλά και με πολλές καταλήξεις ή υποκοριστικά (π.χ. Στεφανίδης, Αθανασούλας).
Μητρωνυμικά : Αυτά τα οποία βασίζονται στο όνομα της μητέρας, για παράδειγμα Κώστας Ελένης (δηλαδή ο Κώστας της Ελένης). Είναι αρκετά σπάνια και χωρίζονται και αυτά σε κατηγορίες ανάλογα με το επάγγελμα της μητέρας ή του άντρα της (Καλογραίας, Μακαρονούς, Μαμμής, Τσαγκαρίνας), την καταγωγή της μητέρας (Αμουργιανής, Αραπίνης, Βλάχας), ακόμα και το… ελάττωμα της μητέρας (Βουβής, Καμπούρας).
Εθνικά : Είναι τα επώνυμα τα οποία δηλώνουν καταγωγή και φανερώνουν τον τόπο που γεννήθηκε ή έζησε αυτός που έχει το όνομα. Αναφέρονται συνήθως σε χωριά ή ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές και οι καταλήξεις τους είναι δεκάδες. Οι πιο συνήθεις είναι οι εξής:
-(ι)ώτης : Τσιριγώτης, Λεπενιώτης, Ανδριώτης, Ηπειρώτης κτλ.
-ίτης : Μπεγλίτης, Πολίτης, Αργυροκαστρίτης κτλ.
-ιανος : Κουταλιανός, Ελεκιστριάνος, Ψαριανός, Σακαρετσιάνος, Χρυσοβιτσιάνος κ.α.
-ινός : Πατρινός, Παργινός, Ζακυνθινός, Καλαβρυτινός
-αίος : Κερκυραίος, Ρωμαναίος κτλ.
Επαγγελματικά : Επώνυμα τα οποία δηλώνουν επαγγέλματα τα οποία χάνονται στα βάθη των αιώνων. Από τα βυζαντινά χρόνια (Αμπελάς, Λαχανάς, Ζωναράς, Καμπανάρης, Γραμματικός, Παλαιολόγος, Δούκας, Λογοθέτης) μέχρι τα νεοελληνικά (Γελαδάρης, Αρκουδάρης, Περιβολάρης, Ψαράς, Σαμαράς, Κουρέας, Ασβεστάς, Βαγενάς).
Παρατσούκλια : Αποτελούν τον κύριο όγκο των επωνύμων μαζί με τα πατρωνυμικά και προέρχονται κατά κύριο λόγο από χαρακτηρισμούς που βασίζονται σε σωματικές (Βραχνός, Ζερβός, Καμπούρης, Λεβέντης),πνευματικές και ηθικές ιδιότητες (Βιαστικός,Αγέλαστος,Θλιμμένος,Κατεργαράκος). Μπορούν να προέρχονται όμως και από παρομοιώσεις με ζώα (Αλεπουδέλης, Γάτος, Ζυγούρης, Λύκος, Ποντίκης), με φυτά (Γαρούφαλος, Καρπούζης, Πιπέρης, Ρεβίθης) ή να υποδηλώνουν συγγένεια και ηλικία (Εγγονόπουλος, Κανακάρης, Ορφανός, Παπούλιας, Πατέρας).
Τα επώνυμα όμως, δεν εμφανίστηκαν μόνο με τον αρχικό τους τύπο. Πολλά από αυτά σχηματίζουν παράγωγα με διάφορες καταλήξεις ή είναι σύνθετα με την βοήθεια λέξεων οι οποίες χρησιμεύουν ως πρώτο συνθετικό. Όσον αφορά τις καταλήξεις, αποτελούν ένα γλωσσικό… GPS για να καταλάβουμε από ποιο μέρος της Ελλάδας κατάγεται κάποιος. Έτσι έχουμε τα εξής:
-  ίδης: Πόντος (Τουντουλίδης, Κοντογιαννίδης, Πετρίδης)
-  άδης: Πόντος (Γεωργιάδης, Καλγρεάδης, Φωτιάδης)
- ούδης ή -ουδάς: Μακεδονία – Θράκη (Λαμπρινούδης, Νικολούδης, Σπανούδης, Φραγκούδης, Ψαρούδας, Μαρούδας)
-  όγλου: Μικρά Ασία (Πεσμαζόγλου, Κουρατζόγλου, Ασλάνογλου)
-  άκης: Κρήτη (Παπαδάκης, Σαββάκης)
-  άκος: Μάνη (Παντελάκος, Δημητράκος, Μαυροειδάκος)
-  πουλος: Κυρίως στην Πελοπόννησο (Νικολακόπουλος, Αβραμόπουλος, Ανδρικόπουλος)
-  άτος: Κεφαλονιά (Δημητράτος, Γιανουλάτος, Γερολυμάτος)
- έλης: Μυτιλήνη, Αϊβαλί, Λήμνο, Ίμβρο (Παπαδέλης, Χαμαλέλλης, Χωριατέλλης, Ξαφέλλης, Κοντέλλης)
- ούσης: Χίος (Χαλκούσης,Παϊδούσης)
Ας δούμε λοιπόν την ετυμολογία μερικών εκ των πιο συνηθισμένων ελληνικών επωνύμων:
Παλαιολόγος : Από το μτγν. ρημ. παλαιολογώ, λέω, ομιλώ περί αρχαίων-παλαιών πραγμάτων. Επώνυμο της τελευταίας δυναστείας του Βυζαντίου. Συνηθέστατο επώνυμο σήμερα, κυρίως λόγω της χρησιμοποίησης του «Παλαιολόγος» ως βαφτιστικού.
Βασιλόπουλος: Αρκετά συνηθισμένο επώνυμο, με προφανή προέλευση από το βαφτιστικό Βασίλειος, με το επίσης σύνηθες τρόπο σχηματισμού επωνύμου με την κατάληξη -όπουλος.
Οικονόμου : Συχνότατο ελληνικό επώνυμο, κυρίως λόγω της σημασίας της λέξης οικονόμος ως εκκλησιαστικός αξιωματούχος, κληρικός, υπεύθυνος κυρίως για την οικονομική διαχείριση εκκλησίας ή μοναστηριού.
Παπαδόπουλος : Γιος ή απόγονος του παπά (παπαδοπαίδι), ίσως το πολυπληθέστερο όνομα στην Ελλάδα μαζί με την κατάληξη -οπουλος.
Καραγιάννης : Σύνθετο όνομα από τούρκικη λέξη kara = μαύρος, μελαχρινός συν το βαφτιστικό όνομα Γιάννης.
Κωνσταντόπουλος : Γιος ή απόγονος του Κωνσταντίνου. Ο Κωνσταντίνος προέρχεται από το λατινικό Constantinus.
Αγγελόπουλος : Επώνυµο πατρωνυµικό που προέρχεται από το βαφτιστικό όνοµα Άγγελος συν την κατάληξη –όπουλος.
Ρήγας : Από το νεοελληνικό ρήγας, λαϊκότροπα ο βασιλιάς (μεσαιωνικό ρήγας). Προέρχεται από το ελληνιστικό ρηξ, αιτιατική ρήγα, που προέρχεται από το λατινικό rex.
Χατζής : Σύνηθες πρόθεμα σε πολλά ελληνικά επίθετα(Χατζηνικολάου, Χατζηδημητρίου, Χατζόπουλος, Χατζίδης , Χατζηδάκης κ.α.). Σύμφωνα με τον Τριανταφυλλίδη: Άτονη προτακτική λέξη που ακολουθείται πάντα από το ενωτικό (-) και έμπαινε πριν από βαφτιστικά ή οικογενειακά ονόματα ως τιμητικός τίτλος για να δηλώσει ότι ένας ορθόδοξος χριστιανός επισκέφτηκε ως προσκυνητής τους Άγιους Τόπους.
Βουδούρης : Επώνυμο το οποίο έχει την ίδια αρχή με το Μπουντούρης, προέρχεται απο τη δημώδη/διαλεκτική λέξη βουδούρης (μπουντούρης) που δηλώνει το βραχύσωμο και παχύ άνθρωπο .Η λέξη προέρχεται από το τουρκικό bodur, με την ίδια σημασία.
Μίχας : Πρόκειται για αρβανίτικη παραλλαγή του ονόματος Μιχαήλ-Μιχάλης. Σε ελληνόφωνους πληθυσμούς η υποκοριστική παραλλαγή του ονόματος ήταν συνήθως “Μίχος”.
Περδικάρης : Επαγγελματικό επώνυμο, απο το ουσ. περδικάρης(παλαιοτ. περδικάριος), απο το ουσ. πέρδικα(<αρχ.πέρδιξ) και το επίθημα που δηλώνει επάγγελμα –άρης(<ελνστ. –άριος). Πρόκειται δηλαδή για τον κυνηγό περδικών, ή τον έμπορο του κυνηγιού του. Ως επώνυμο αρκετά διαδεδομένο στον ελληνικό χώρο απο παλαιότερες περιόδους.
Πολίτης : Η ετυμολογία του επωνύμου αυτού είναι προφανής.Η περίπτωση να προέρχεται από μια οποιαδήποτε πόλη, εκτός από την Πόλη, δεν είναι τόσο πιθανή επειδή δεν υπήρχε λόγος να μην σχηματιστεί το επώνυμο π.χ. Γιαννιώτης από τα Γιάννενα, Σμυρνιός από τη Σμύρνη κ.ο.κ.

Η Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη μπαίνει στην ψηφιακή εποχή
Διαθέτει και σε ηλεκτρονική μορφή το πλούσιο υλικό της


Οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που τους προσφέρουν η Πληροφορική και οι νέες τεχνολογίες στη διακίνηση της πληροφόρησης βιώνουν, τα τελευταία χρόνια, ραγδαίους ρυθμούς συγκέντρωσης και ανανέωσης της γνώσης.Πρόσφατα, η πολιτική για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε μια μεταστροφή από την αρχική της θέση, η οποία είχε αρχικά ως αυτοσκοπό την πληροφορική και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Με την υλοποίηση της Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013, μέσω των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακολουθείται μια περισσότερο ανθρωποκεντρική αντίληψη στο σχεδιασμό νέων δράσεων και την ανάδειξη της ανθρώπινης διάστασης και ωφελιμότητας.Στις δράσεις αυτές εντάσσεται και η ψηφιοποίηση του υλικού των Δημοσίων Βιβλιοθηκών, που έχει ως στόχο τη δημιουργία ψηφιακής υποδομής αξιοποιώντας το πολιτιστικό απόθεμα των αποθετηρίων των Δημοσίων Βιβλιοθηκών της χώρας. Στις 46 Δημόσιες Βιβλιοθήκες του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στις οποίες ανήκει και η Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων, υπάρχει τεράστιος πνευματικός πλούτος και σημαντικό πολιτιστικό απόθεμα.Η ψηφιοποίηση του υλικού των Βιβλιοθηκών αποτέλεσε έναν βασικό στόχο του Υπουργείου, προκειμένου να «προβληθεί και να αναδειχθεί ο ελληνικός πολιτισμός και η πνευματική παραγωγή στο σύγχρονο εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, του διαδικτύου και των ψηφιακών βιβλιοθηκών». Στα πλαίσια του Έργου «Ψηφιοποίηση Υλικού Δημοσίων Βιβλιοθηκών» (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», Πράξη «Ψηφιοποίηση Υλικού Δημοσίων Βιβλιοθηκών», Κατηγορία Πράξεων 1: «Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και Λογισμικό», Υποκατηγορία Πράξεων 4: «Ψηφιοποίηση Υλικού Δημοσίων Βιβλιοθηκών», ΜΕΤΡΟ 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» ) ψηφιοποιήθηκαν συνολικά 16.200.000 σελίδες, που αντιστοιχούν σε 41.444 τίτλους βιβλίων, εφημερίδων, περιοδικών, χαρτών, εγγράφων, χειρογράφων. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ψηφιοποίησης στη χώρα μας, με προϋπολογισμό 5.600.000€ και συγχρηματοδότηση κατά 80% από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο και 20% από εθνικούς πόρους.Η Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων, ως μια από τις εννέα Δημόσιες Ιστορικές Βιβλιοθήκες της Ελλάδας του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, η ίδρυση της οποίας, από τους αδερφούς Ζωσιμάδες, μετρά περισσότερα από 180 χρόνια, διαθέτει μια από τις πλουσιότερες συλλογές της χώρας σε παλαιότυπα και σπάνια τεκμήρια. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού αυτού είναι ήδη καταλογογραφημένο στο βιβλιοθηκονομικό πρόγραμμα ΑΒΕΚΤ 5.6, ενώ συνεχίζεται η αναδρομική καταλογογράφηση. Τα κριτήρια για την επιλογή του προς ψηφιοποίηση υλικού της αφορούσαν βιβλιακό υλικό: μοναδικό ή σπάνιο, ευπαθές που η συχνή του χρήση προκαλεί φθορά, υλικό με αυξημένη ζήτηση, με ιδιαίτερη πληροφοριακή αξία στην τοπική κοινωνία, με ιδιαίτερη εκπαιδευτική, ερευνητική και πληροφοριακή χρησιμότητα, ελεύθερο από θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας που δημιουργεί νέους δυνητικούς χρήστες. Από τις πολύτομες Συλλογές των παλαιοτύπων της βιβλιοθήκης, οι οποίες προέρχονται και από δωρεές (Οικονόμου, Πάλλη, Σούλη, Λάμπρου κ.α.), αρχικώς επελέγησαν 3.000.000 σελίδες. Ψηφιοποιήθηκαν τελικά, κατά προτεραιότητα, 1.916.649 σελίδες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 4.271 βιβλία, 255 περιοδικά δημοσιεύματα και 2 χάρτες, με παλαιότερο το βιβλίο του Στέφανου Βυζάντιου Περί Πόλεων (De Urbibus), έκδοση Βενετίας από τον Αλδο Μανούτιο,1η έκδοση και σπανιότατη.Ο χρήστης, μέσω του διαδικτύου ή των ηλεκτρονικών υπολογιστών του Δημόσιου Κέντρου Πληροφόρησης της Βιβλιοθήκης μας, μπορεί ελεύθερα και χωρίς κωδικούς να αναζητήσει την πληροφορία στους Καταλόγους Αναζήτησης του ΑΒΕΚΤ ή/και στα μεταδεδομένα της ψηφιακής βιβλιοθήκης και να έχει πρόσβαση στο πλήρες κείμενο των βιβλίων, σε ψηφιοποιημένη μορφή, τόσο της δικής μας βιβλιοθήκης, όσο και των 46 υπολοίπων Δημοσίων Βιβλιοθηκών της χώρας.Το ψηφιοποιημένο υλικό είναι διαθέσιμο από την Πύλη του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού http://publiclibs.ypepth.gr/, ενώ επίκειται η σύνδεση της ψηφιακής αυτής βάσης με την Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Βιβλιοθήκη EUROPEANA, τη ψηφιακή βιβλιοθήκη για την επιστήμη και τον πολιτισμό της Ευρώπης.


Αλλαγή των επικεφαλής όλων των εφοριών και ελεγκτικών υπηρεσιών
Στο «ξήλωμα» όλων των επικεφαλής των εφοριών, των τελωνείων και του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος προχωρά η ηγεσία του υπουργείο Οικονομικών.Ταυτόχρονα με διαδικασίες – εξπρές και συγκεκριμένα χωρίς γραπτές εξετάσεις, θα γίνει η επιλογή των 2.335 φορο-ελεγκτών που θα στελεχώσουν την Υπηρεσία Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης των Εσόδων του Κράτους.Με τοπολογία του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή, λήγει η θητεία των τμηματαρχών, υποδιευθυντών και προϊσταμένων εφοριών, τελωνείων και του ΣΔΟΕ και τοποθετούνται νέοι προϊστάμενοι με μόνη απόφαση του υπουργού Οικονομικών. Οι προϊστάμενοι των οποίων λήγει η θητεία θα παραμείνουν στη θέση τους μέχρι να τοποθετηθούν οι νέοι επικεφαλής.
Ειδικότερα σύμφωνα με την τροπολογία:
Οι νέοι επικεφαλής του φοροεισπρακτικού και φοροελεγκτικού μηχανισμού θα τοποθετηθούν με απόφαση του υπουργού Οικονομικών. Η θητεία τους θα είναι ενός έτους που μπορεί να ανανεώνεται μέχρι δυο φορές. Η θητεία τους, δηλαδή, δεν μπορεί να υπερβαίνει την τριετία. Επίσης η θητεία τους μπορεί να διακόπτεται πριν τη λήξη της με υπουργική απόφαση και κύριο κριτήριο την επίτευξη των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων που τους έχουν τεθεί. Με την τοποθέτησή τους, καθορίζονται ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι για κάθε τρίμηνο της θητείας τους. Οι νέοι επικεφαλής θα ελέγχονται ανά τρίμηνο για την απόδοσή τους και την επίτευξη των στόχων που τους έχουν τεθεί για την αύξηση των φορολογικών εσόδων.Επιταχύνεται και απλουστεύεται η διαδικασία για την επιλογή των 2.335 ελεγκτών που θα στελεχώσουν την ειδική ομάδα κρούσης του υπουργείου Οικονομικών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τον έλεγχο των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων και την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Οι θέσεις των ελεγκτών προκηρύσσονται και οι υποψήφιοι επιλέγονται από ειδική επιτροπή μετά από συνέντευξη. Χωρίς συνέντευξη θα επιλεγούν οι υπάλληλοι που διαθέτουν τουλάχιστον διετή εμπειρία σε ελεγκτικά καθήκοντα. Οι ελεγκτές θα αξιολογούνται ανά τρίμηνο με βάση τον αριθμό και το είδος των ελέγχων καθώς και τα επιτευχθέντα έσοδα. Οι ελεγκτές θα τοποθετηθούν στις μεγαλύτερες εφορίες της χώρας, το ΣΔΟΕ, στην Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης, στα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα και τη Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και θα είναι υποχρεωμένοι να υπογράφουν συμβόλαιο αποδοτικότητας. Με το συμβόλαιο οι ελεγκτές δεσμεύονται για την επίτευξη ποιοτικών και ποσοτικών στόχων.

Περιφερειακό πρωτάθλημα με Πύρρο Δήμα
 Διεξάγεται τη Δευτέρα 22.10.2012 στο κλειστό γυμναστήριο του ΠΕΑΚΙ ( Λιμνοπούλα) και από ώρα 16.30 μ.μ. το περιφερειακό πρωτάθλημα άρσης βαρών του Ε΄ομίλου με συμμετοχή ομάδων από τα Ιωάννινα και την Κέρκυρα.Θα διεξαχθούν αγώνες ανδρών, νέων ανδρών, εφήβων, παίδων, γυναικών, νέων γυναικών, νεανίδων, κορασίδων, προκριματικοί αγώνες, καθώς και αγωνιστικό τεστ παμπαίδων – παγκορασίδων.Στους αγώνες θα παρευρεθεί και ο ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, σημερινός Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΟΑΒ και βουλευτής Επικρατείας.