Αδίστακτα κυκλώματα τοκογλυφίας δρουν στα Γιάννενα!
. Τα τελευταία χρόνια το Τμήμα Ειδικών Οικονομικών Υποθέσεων της ΥπΕΕ που, μεταξύ των άλλων καθηκόντων της, ερευνά υποθέσεις τοκογλυφίας χωρίς να είναι αναγκαίο να υπάρχει έγκληση, μήνυση δηλαδή, καθώς η τοκογλυφία από τον Οκτώβριο του 1997 και έπειτα, με σχετική τροποποίηση του άρθρου 404 του Ποινικού Κώδικα, έχει μετατραπεί από πλημμέλημα σε κακούργημα.Πολλά είναι και τα κυκλώματα τοκογλυφίας που δρουν στα Γιάννενα και τα οποία ελέγχουν σχεδόν ολόκληρη την Ηπειρο. Εκεί, στην πατρίδα του πάλαι ποτέ Γούκου (η πρώτη μεγάλη υπόθεση τοκογλυφίας που εμφανίστηκε στην Ελλάδα) στα πολλά παρακλάδια της ντόπιας τοκογλυφίας έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια και ενδιάμεσοι κρίκοι με λεφτά της αλβανικής μαφίας, οι οποίοι δουλεύουν με μεγάλη επιτυχία το σύστημα με τις «σπασμένες» επιταγές. Εχει καταγραφεί περίπτωση ενός επιχειρηματία που δανείστηκε 80.000 ευρώ για τις οποίες έδωσε στο κύκλωμα τέσσερις επιταγές των 25.000 ευρώ για ένα χρόνο.Χαρακτηριστική, επίσης, της τοκογλυφικής δράσης στα Ιωάννινα είναι η αυτοκτονία του επιχειρηματία Χαρίλαου Μανιώτη τον Απρίλιο του 2005, ο οποίος βρέθηκε νεκρός με μία σφαίρα στον κρόταφο από όπλο που ήταν δίπλα του, στα γραφεία της εταιρείας του «Ipirotiki Software & Publications» στον Κολωνό της Αθήνας. Ο επιχειρηματίας είχε βρεθεί στη δίνη του τοκογλυφικού κυκλώνα στα Γιάννενα, με αποτέλεσμα να βρεθεί σε αδιέξοδο, από όλες τις απόψεις.
Οργιάζουν τα κυκλώματα προώθησης λαθρομεταναστών στην Ηγουμενίτσα!
. Σκηνές τις οποίες μέχρι πρότινος αντικρίζαμε στο λιμάνι της Πάτρας, αρχίζουμε να παρατηρούμε σχεδόν σε καθημερινή βάση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας συγκεντρώνονται λαθρομετανάστες, προσπαθώντας να βρουν τρόπο για να… «τρυπώσουν» κρυφά σε κάποια νταλίκα. Μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες η κατάσταση έφθασε στα όρια του ανεξέλεγκτου, γεγονός που δείχνει, ότι η πρόσφατη «σκούπα» της Πάτρας ουσιαστικά μετατόπισε βορειότερα το πρόβλημα αυτό, προωθώντας το προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας!
Καταφθάνουν!
Το σίγουρο είναι, ότι πλέον η βόρεια πύλη της χώρας δέχεται καθημερινά από την Πάτρα όλο και μεγαλύτερο αριθμό λαθρομεταναστών, ενώ τόσο το μέγεθός της, όσο και το γεγονός ότι ο δήμος Ηγουμενίτσας δεν διαθέτει τις προνοιακές δομές που έχει η πρωτεύουσα της Πελοποννήσου, καθιστούν αμφίβολο το εάν θα μπορέσει να ανταποκριθεί έστω και στοιχειωδώς στην ανθρωπιστική βοήθεια που θα πρέπει να δοθεί στους δύσμοιρους Ασιάτες λαθρομετανάστες. Έτσι λοιπόν, εάν συνεχιστούν για λίγο ακόμη οι ρυθμοί αυτής της αθρόας προσέλευσης, δεν αποκλείεται οσονούπω η πρωτεύουσα της Θεσπρωτίας να αποκτήσει ακόμη και καταυλισμό στα… «πρότυπα» των Πατρών, αφού είναι δεδομένο ότι σήμερα αυτοί στερούνται στέγης, τροφής αλλά και νερού!Εάν λοιπόν κανείς επισκεφτεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, δυστυχώς θα διαπιστώσει, ότι η εικόνα του δεν θυμίζει σε τίποτα σύγχρονο ευρωπαϊκό λιμάνι, μιας και αναπόφευκτα παραπέμπει σε τριτοκοσμικές χώρες. Για να γίνουμε πιο σαφείς, κάλλιστα μπορεί κανείς να αντικρίσει παντού λαθρομετανάστες σκαρφαλωμένους στα κάγκελα να προσπαθούν να εισέλθουν πηδώντας μέσα στο λιμάνι, προκειμένου να επιβιβαστούν παράνομα στα παρκαρισμένα φορτηγά και εν συνεχεία σε ένα από τα πλοία της γραμμής Ηγουμενίτσα–Ιταλία, με τελικό προορισμό κάποια χώρα της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, όπου ζουν συγγενείς τους ή και ομοεθνείς τους.
«Χρυσές δουλειές»
Πέρα όμως από το γεγονός, ότι οι λαθρομετανάστες φτάνουν στην Ηπειρωτική πόλη με τη βοήθεια διεθνών κυκλωμάτων, αυτό που θα πρέπει να απασχολήσει τις αρχές στη γειτονική πόλη, είναι το γεγονός, ότι την κατάσταση του λιμανιού την εκμεταλλεύονται και κάποιοι επιτήδειοι σύγχρονοι «δουλέμποροι» για να κάνουν τις δικές τους «χρυσές δουλειές». Και αναφερόμαστε κυρίως σε ιδιοκτήτες φορτηγών οι οποίοι έναντι αδράς αμοιβής, αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τους λαθρομετανάστες παράνομα στην Ιταλία. Μάλιστα προχθές το βράδυ, υπήρξαν και νέες συλλήψεις λαθρομεταναστών και διακινητών, αφού συνελήφθη από το προσωπικό Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας, μέσα στο χώρο του λιμανιού απ’ όπου αποπλέουν τα πλοία για Ιταλία, ένας 43χρονος οδηγός νταλίκας, γιατί μετέφερε στο φορτηγό του, επτά λαθορμετανάστες οι οποίοι στερούνταν νομιμοποιητικών εγγράφων, με προφανή σκοπό την παράνομη έξοδό τους από τη χώρα. Όπως είναι φυσικό και οι οκτώ συνελήφθησαν από την Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας, που διενεργεί την προανάκριση, ενώ κατασχέθηκε και η νταλίκα. Επίσης τις πρώτες πρωινές ώρες χθες, συνελήφθησαν, μέσα στο χώρο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, άλλοι δύο αλλοδαποί, που στερούνταν νομιμοποιητικών εγγράφων, με σκοπό τι άλλο, την παράνομη έξοδό τους από τη χώρα. Και γι’ αυτό το περιστατικό, τη σχετική προανάκριση διενεργεί η τοπική Λιμενική Αρχή.
Λιμάνι… μπάχαλο
Από όποια σκοπιά κι αν προσεγγίσει κανείς το πρόβλημα, ένα είναι βέβαιο, ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των τοπικών αρχών της Ηγουμενίτσας, στον ευρύτερο χώρο του λιμανιού αρχίζει να επικρατεί ένα ατελείωτο μπάχαλο και μια μόνιμη αναστάτωση, λόγω της παρουσίας εκατοντάδων λαθρομεταναστών.Το Λιμενικό από την άλλη, καταβάλει φιλότιμες προσπάθειες για να ενισχύσει τη φύλαξη του λιμανιού, «μπαλώνοντας» σε καθημερινή βάση τα ανοίγματα που οι λαθρομετανάστες προκαλούν στα υλικά περίφραξης του λιμανιού, αφού οι συμπαθείς Ασιάτες λαθρομετανάστες με κάθε τρόπο επιχειρούν να περάσουν στη δυτική Ευρώπη και για να πετύχουν το στόχο τους αναγκάζονται να συνεργαστούν με τους σύγχρονους δουλεμπόρους που λυμαίνονται το χώρο. Και φυσικά, η αναστάτωση αυτή, έχει να κάνει και με τους ιδιοκτήτες ή οδηγούς νταλικών που εξυπηρετούνται από το λιμάνι και οι οποίοι οφείλουμε να τονίσουμε, πως η συντριπτική της πλειοψηφία τους, δεν έχει καμία σχέση με τη λαθρομεταφορά. Δυστυχώς όμως οι άνθρωποι αυτοί, λόγω και του… «ιδιαίτερου» καθεστώτος που επικρατεί στη λειτουργία του λιμανιού, είναι εκτεθειμένοι απέναντι των σχετικών νόμων του κράτους, επειδή υποχρεώνονται να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους, για αρκετές ώρες, έξω από το λιμάνι, αφού σ’ αυτό δεν επιτρέπεται η είσοδος καθ’ όλο το 24ωρο, με αποτέλεσμα να επιβιβάζονται λαθραία σε αυτά οι λαθρομετανάστες. Στην περίπτωση δε αυτή, που τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, είτε του Λιμεναρχείου είτε της Αστυνομίας, ανακαλύψουν την επιβίβαση, οι οδηγοί ή ιδιοκτήτες, οδηγούνται, με την αυτόφωρη διαδικασία, στα Δικαστήρια.
Aπό Epirusgate
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου