ΣΤΟ ΦΙΛΙΑΤΙ - ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΚΛΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΤΕ ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ,ΤΙΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΖΕΔΕΣ,ΤΑ ΓΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙΣΙΑ ΦΑΓΗΤΑ,ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ.Ο ΞΕΝΩΝΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ.

Εδώ να στέλνετε τις ανακοινώσεις σας

radiofiliati@yahoo.gr
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Translate

Με σταυρό και όχι με λίστα θα γίνουν οι ευρωεκλογές



Και τον Εθνικό Ύμνο να τους παίξω, αυτοί τσιφτετέλι θα χορεύουνε : ( Γιώργος Ζαμπέτας …άλα τις  )


...ΘΕΜΑΤΑ…@...:


Με σταυρό και όχι με λίστα θα γίνουν οι ευρωεκλογές
 - Με σταυρό θα γίνουν οι ευρωεκλογές αποφασίστηκε στη σύσκεψη της 08-02 στο Μαξίμου
- 42 πλέον οι υποψήφιοι στα ευρω-ψηφοδέλτια και όχι 21.
- Άγνωστος ακόμα ο αριθμός των σταυρών που δικαιούται να βάλει κάθε ψηφοφόρος.
Με σταυρό και όχι με λίστα θα γίνουν οι φετινές ευρωεκλογές όπως αποφάσισαν – σύμφωνα με πληροφορίες - στην έκτακτη σύσκεψη που είχαν το απόγευμα του Σαββάτου στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Ευάγγελο Βενιζέλο. Η απόφαση της κυβέρνησης για κατάργηση της λίστας των ευρωψηφοδελτίων σημαίνει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, πως θα διπλασιαστεί και ο αριθμός των υποψηφίων, αφού από 21 που είναι σήμερα, θα αναγράφονται στα ευρωψηφοδέλτια 42.Αυτό που παραμένει άγνωστο για την ώρα είναι το πόσους σταυρούς θα δικαιούται να βάλει ο κάθε ψηφοφόρος. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα είναι περισσότεροι από δυο.Άμεσα, η κυβέρνηση αναμένεται να καταθέσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.Άλλωστε, χθες μετά το τέλος της σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Ευάγγελος Βενιζέλος όταν ρωτήθηκε για τις ευρωεκλογές και το ενδεχόμενο να γίνουν με «σταυρό», δεν είχε αποκλείσει τίποτα: "Σε πολλές χώρες υπάρχει.Ο,τιδήποτε συνιστά συμμετοχή, έκφραση, πλουραλισμό, δυνατότητα του πολίτη να εκφραστεί, θετικό είναι", είπε.

ΕΛ.Α.Σ   ΗΠΕΙΡΟΥ - NEWS
Περί ναρκωτικών στη Σαγιάδα
 Την 08-02-2014/18.30 στη Σαγιάδα Φιλιατών, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν (32) κιλά και (56) γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, επιμελώς κρυμμένα. Δράστες αναζητούνται.





Περί αλλοδαπών έξωθεν λιμένα Ηγουμενίτσας
 Την 08-02-2014/23.00 έξωθεν λιμένα Ηγουμενίτσας Θεσπρωτίας, συνελήφθη ημεδαπός γιατί με Δ.Χ.Φ. αυτοκίνητο, ιδιοκτησίας έτερου ημεδαπού, ο οποίος αναζητείται, μετέφερε (8) αλλοδαπούς υπηκόους Συρίας, στερούμενους νομίμων ταξιδιωτικών εγγράφων εισόδου και παραμονής στη χώρα, οι οποίοι και συνελήφθησαν. Ανωτέρω όχημα κατασχέθηκε.  

Σύλληψη διωκόμενου στα Ιωάννινα
 Την 09-02-2014/01.40 στα Ιωάννινα, συνελήφθη ημεδαπός, γιατί σε βάρος του εκκρεμούσαν (4) καταδικαστικές αποφάσεις του Μονομελούς Πλημ-κειου Ιωαννίνων με συνολική ποινή φυλάκισης (21) μηνών, (20) ημερών και χρηματική ποινή 2.430 €, για εισφορές.


Συνελήφθη 61χρονος ημεδαπός διακινητής, ο οποίος προωθούσε  οκτώ (8) μη νόμιμους μετανάστες, Συριακής καταγωγής, με σκοπό να τους μεταφέρει στην Ιταλία 
 Οι λαθρομετανάστες ήταν κρυμμένοι μέσα σε Δ.Χ.Φ. αυτοκίνητο (ελκυστήρα), ανάμεσα σε προϊόντα βαμβακιού.Συνελήφθη την 08-02-2014 αργά το βράδυ στην Ηγουμενίτσα, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με αστυνομικούς του Τμήματος Αλλοδαπών Ηγουμενίτσας, ένας 61χρονος ημεδαπός, μέλος κυκλώματος, που δραστηριοποιείται στην παράνομη διακίνηση μεταναστών. Συνελήφθησαν επίσης και οκτώ (8) αλλοδαποί μετανάστες, υπήκοοι  Συρίας, ηλικίας από 22 έως 38 ετών.Ειδικότερα, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και επισταμένες έρευνες,οι αστυνομικοί εντόπισαν έξω από το Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας ένα Δ.Χ. Φορτηγό αυτοκίνητο (ελκυστήρα), με οδηγό τον 61χρονο και όπως διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο, βρέθηκαν στο επικαθήμενο του οχήματος, κρυμμένοι ανάμεσα σε προϊόντα βαμβακιού, οκτώ (8) παράνομοι μετανάστες.Στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας, προέκυψε ότι ο 61χρονος είχε παραλάβει, την 08-02-2014 το απόγευμα, τους μη νόμιμους μετανάστες  από περιοχή των Ιωαννίνων, με σκοπό να τους μεταφέρει, κρυμμένους στο εσωτερικό του φορτηγού, στην Ιταλία, έναντι χρηματικού ποσού.Επίσης, εξακριβώθηκε  ότι οι Σύριοι, μη νόμιμοι μετανάστες, είχαν έρθει σε επαφή με υπήκοο Αλβανίας, τα στοιχεία του οποίου διερευνώνται, ο οποίος είχε οργανώσει και ρυθμίσει τις λεπτομέρειες της λαθρομεταφοράς.Κατασχέθηκαν:
•το Δ.Χ. Φορτηγό αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των λαθρομεταναστών
•το χρηματικό ποσό των 200 ευρώ
•ένα κινητό τηλέφωνο
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσπρωτίας ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τη σύλληψη του συνεργού του 61χρονου και τον εντοπισμό τυχών άλλων εμπλεκομένων.
Προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Αλλοδαπών Ηγουμενίτσας.

Ο George Clooney ζητά την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα από το Βρετανικό Μουσείο
 Ακόμη ένα μεγάλο όνομα της 7ης Τέχνης, ο George Clooney ενώνει τη φωνή του με εκείνη των Ελλήνων και ζητά την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα από το Βρετανικό Μουσείο.Η δήλωση στήριξης του George Clooney έγινε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για τη νέα του ταινία, The Monuments Men, η οποία παρουσιάζεται το 64ο Φεστιβάλ του Βερολίνου.Ο Αμερικανός σταρ απάντησε σε ερώτηση Ελληνίδας δημοσιογράφου: «Νομίζω ότι έχετε δίκιο. Ίσως να μην ήταν κακό αν επιστρέφονταν. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή ιδέα. Νομίζω πως θα ήταν πολύ δίκαιο και ωραίο. Νομίζω ότι είναι στο σωστό να γίνει».

Με ‘’ ΕΝΙΑC ‘’ συνελήφθη η διαχειρίστρια της ανθελληνικής σελίδας στο Facebook, «Δώστε τα Ίμια πίσω στην Τουρκία»..!
 Πρόκειται για μία εκ των 3 διαχειριστών της άκρως ανθελληνικής σελίδας «Δώστε τα Ίμια πίσω στην Τουρκία» μετά από πολυάριθμες καταγγελίες στην Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Αστυνομίας Ελλάδος..! Σύμφωνα με τον υπαρχηγό του 5ου Σώματος Στρατιωτικών Ερευνών που συνέβαλε μιας και το θέμα πήρε ιδιαίτερη έκταση , ο εντοπισμός της εν λόγο διαχειρίστριας ήταν δύσκολος αλλά με τη βοήθεια και τη συνεργασία υπολογιστικών συστημάτων ΕΝΙΑC κατάφεραν να βρουν τη διεύθυνση κατοικίας της στα Βριλήσσια.Το όνομα της δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί αλλά χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο Κάτια Πατσασβούρα.Αυτή τη στιγμή οι υπεύθυνοι των συστημάτων Ulysses-1, της πλατφόρμας εντοπισμού ηλεκτρονικών IP που διαθέτει η χώρα μας ευελπιστούν ότι μέχρι τα ξημερώματα θα πραγματοποιηθεί ο εντοπισμός και η σύλληψη και των υπολοίπων διαχειριστών.
…πηγή: yahoo

Απόφοιτοι πανεπιστημίου το 40% των νέων αγροτών…?
 Μεταβάλλεται σταδιακά το προφίλ του Έλληνα αγρότη, ο οποίος από σκέτος γεωργός, που απλά παραδίδει τη σοδειά του σε κάποιον μεσάζοντα ή σε κάποια βιομηχανία, τώρα αρχίζει να αποκτά βαθμιαία επιχειρηματική κουλτούρα επαγγελματία, ο οποίος δραστηριοποιείται στην παραγωγή αγροτοδιατροφικών προϊόντων.Η καινούργια αυτή πραγματικότητα, η οποία συνοδεύεται και από την είσοδο νέων ανθρώπων στην αγροτική παραγωγή, δεν είναι βέβαια ένα χαρακτηριστικό, το οποίο συναντάται σε όλες τις περιοχές της χώρας, ενώ δεν αφορά όλων των ειδών τις καλλιέργειες και τα προϊόντα.Όμως μία πρόσφατη έρευνα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής σε ένα πολύ μεγάλο δείγμα 10.000 αγροτικών νοικοκυριών στο ανατολικό τμήμα του νομού Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτει αυτή την αλλαγή της νοοτροπίας του αγροτικού κόσμου.

Παγκοσμιοποίηση, κράτος και εκπαίδευση
 Σε ότι αφορά στην εκπαίδευση, συχνά υποστηρίζεται η νεοφιλελεύθερη εκδοχή της παγκοσμιοποίησης,η οποία επιβάλλει συγκεκριμένες πολιτικές για την αξιολόγηση, τη χρηματοδότηση, την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, το αναλυτικό πρόγραμμα, τη διδασκαλία κά. Στην αντιμετώπιση αυτών των πιέσεων, το ερώτημα είναι κατά πόσον η δημόσια εκπαίδευση ανθίσταται στην επιβολή μηχανισμών της αγοράς που απαιτούν τη συρρίκνωση της κρατικής χορηγίας και την καθιέρωση μοντέλων εκπαιδευτικής πολιτικής υιοθετημένων από τον τομέα των επιχειρήσεων.Οι σχέσεις μεταξύ κράτους και εκπαίδευσης ποικίλουν ανάλογα με τις ιστορικές εποχές, τις γεωγραφικές περιοχές, τους τρόπους διακυβέρνησης και τους τύπους πολιτικής εκπροσώπησης, καθώς και με τις διαφορετικές ανάγκες των διαφόρων εκπαιδευτικών επιπέδων (Α/βάθμιο, Β/βάθμιο, Γ/βάθμιο, δια-βίου εκπαίδευση, άτυπη εκπαίδευση). Υπάρχει δηλαδή μια πολύπλοκη σχέση μεταξύ της εκπαίδευσης και του κράτους, και συνεπώς καθίσταται δύσκολο να προσδιοριστεί ένας τρόπος που να υποδεικνύει πώς το κράτος και η εκπαίδευση συνδέονται υπό τις επιδράσεις της παγκοσμιοποίησης.Στον οικονομικό τομέα, η απαίτηση για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας μπορεί να οδηγήσουν στην αύξηση των δαπανών στην εκπαίδευση.Στον πολιτικό τομέα, σε άλλα κράτη η εκπαίδευση μπορεί να οργανώνεται γύρω από την αναζωπύρωση των αντιλήψεων του εθνικισμού και της διαμόρφωσης του «νομιμόφρονα» πολίτη. Αλλού πάλι μπορεί να επικρατεί η ιδέα του κοσμοπολιτισμού με την ενθάρρυνση, κατά συνέπεια, των ταξιδιών, της σπουδής των ξένων γλωσσών και της ανοχής της πολυπολιτισμικότητας.Στον πολιτισμικό τομέα, ορισμένα κράτη μπορεί να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους στα μέσα ενημέρωσης, στα νέα  μέσα επικοινωνίας, στην τεχνολογία της πληροφορίας και στη λαϊκή κουλτούρα, διαμορφώνοντας έτσι ένα «παράθυρο» στον κόσμο. Σε άλλες πάλι περιπτώσεις μπορεί να παρουσιαστούν τάσεις απομονωτισμού, καχυποψία και αντίσταση σε εξωτερικές επιρροές. Η πολυπλοκότητα συνεπώς των ανταποκρίσεων στην παγκοσμιοποίηση από τα διάφορα κράτη είναι δεδομένη καθώς και η συνθετότητα των σχέσεων κράτους και εκπαίδευσης, από τις οποίες προκύπτουν οι εκπαιδευτικές αρχές, οι πολιτικές, οι τακτικές και οι πρακτικές στο πλαίσιο των νέων δεδομένων. Είναι εύκολο λοιπόν να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα πώς η παγκοσμιοποίηση επηρεάζει  τις εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές στον κόσμο; Όπως φαίνεται από τη μέχρι τώρα ανάλυση, είναι δύσκολο να διατυπωθεί μια μόνο απάντηση. Λαμβάνοντας υπόψη την παραδοχή ότι η εκπαίδευση κατέχει κεντρική θέση στην κοινωνία - και επομένως δέχεται όλες τις αντανακλάσεις των αλλαγών που συμβαίνουν σε αυτήν - αποτελεί και η ίδια ένα σημαντικό θεσμικό πλαίσιο. Θα μπορούσαν παρόλαυτα να συνοψιστούν κάποιες τάσεις στην εκπαίδευση ως αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης, οι οποίες απαιτούν μια  περαιτέρω διεξοδική ανάλυση.

Τι είναι το Τριώδιο που ξεκινά τώρα και ολοκληρώνεται το Πάσχα ;
 Τριώδιο λέγεται το λειτουργικό βιβλίο [δηλ. βιβλίο που διαβάζεται στην εκκλησία κατά τις διάφορες ακολουθίες] που περιέχει υμνολογικό υλικό κυρίως του Εσπερινού και του Όρθρου και χρησιμοποιείται μαζί με το Μηναίο και την Παρακλητική στις Ιερές Ακολουθίες της περιόδου από Κυριακής του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι το Μεγάλο Σάββατο.Ονομάζεται Τριώδιο, γιατί στις ιερές ακολουθίες του όρθρου, όχι των Κυριακών αλλά των άλλων ημερών της εβδομάδας, οι Kανόνες αντί να έχουν εννέα ωδές, όπως είναι η γνωστή και συνήθης μορφή τους, έχουν τρεις ωδές (=Τριώδιον), οι οποίες είναι σταθερά στην Η΄ και την Θ΄ ωδή και διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες [Κανόνας: σπουδαίο μουσικό και ποιητικό είδος του Βυζαντίου, στο οποίο είναι γραμμένα τα περισσότερα μουσικά μέρη που ψάλλονται στην εκκλησία, κατά τον Όρθρο. Ποιητές κανόνων ήταν και μεγάλοι άγιοι, όπως οι άγιοι Ιωάννης Δαμασκηνός, Κοσμάς ο Μελωδός, Ανδρέας Κρήτης, Ιωσήφ ο Υμνογράφος κ.ά., αλλά υπάρχουν και σύγχρονοι υμνογράφοι, όπως ο Γέροντας Γεράσιμος Μικραγιαναννίτης (δηλ. από τη "Μικρά Αγία Άννα" του Αγίου Όρους) κ.ά.].

 Η περίοδος του Τριωδίου έχει σκοπό να μας προετοιμάσει με νηστεία, προσευχή και μετάνοια, για να υποδεχθούμε τα Άγια Πάθη του Κυρίου μας και την ένδοξη Ανάσταση Του. Το Πάσχα μας αποτελεί το διαρκές πέρασμα μας, την είσοδο μας στην «καινή ζωή της Βασιλείας». Για να βιωθεί με περισσότερη εσωτερικότητα η «εορτή των εορτών», είναι απαραίτητη η κατάλληλη εσωτερική προετοιμασία. Αυτή την διασφαλίζει η ευλογημένη περίοδος του Τριωδίου.Η κατανυκτική περίοδος του Τριωδίου, που μέσα στους κόλπους της περιλαμβάνει τη Μεγάλη Σαρακοστή, αποτελεί για όλους τους πιστούς μοναδική ευκαιρία και δυνατότητα για πορεία μετανοίας. Την πνευματική πορεία μας την χαρακτηρίζει η μετάνοια που πρέπει να είναι συνεχής. Βέβαια, στην περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής χρειάζεται να είναι πιο έντονη μια και αυτή μας οδηγεί στον εορτασμό του Σταυρο-Αναστάσιμου Πάσχα. Να καθαρίσουμε δηλαδή την ύπαρξη μας από κάθε «μολυσμόν σαρκός και πνεύματος» και να δεχθούμε τον Χριστό στην ζωή μας.Η περίοδος του Τριωδίου καλύπτει:
α. Τις τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή (22 ημέρες).
β. Τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή (40 ημέρες, από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου).
γ. Τις δυο ήμερες Σάββατο του Λαζάρου και Κυριακή των Βαΐων (συνδετικές ήμερες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής με τη Μεγ. Εβδομάδα).
δ. Τη Μεγάλη Εβδομάδα (6 ημέρες).
ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΟΥ ΤΡΙΩΔΙΟΥ
Οι τρεις πρώτες εβδομάδες λέγονται στην εκκλησιαστική γλώσσα «προφωνήσιμοι» διότι προαναφωνούν τους αγώνες που έχουμε να κάνουμε εναντίον των παθών και των δαιμόνων κατά την διάρκεια της Αγίας Τεσσαρακοστής.
Η Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου
Την Κυριακή αυτή διαβάζεται η ομώνυμη παραβολή στην οποία διακρίνουμε τα αποτελέσματα της υπερήφανης προσευχής του «δικαίου» Φαρισαίου που τελικά δεν εισακούστηκε και της ταπεινής προσευχής του αμαρτωλού Τελώνου, του οποίου (η προσευχή) ανέβει στον ουρανό ως θυμίαμα και εισακούστηκε.Με αυτόν τον τρόπο η Εκκλησία μας βοήθα να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη προσεγγίσεως της υψοποιού ταπεινώσεως, την οποία κάθε χριστιανός πρέπει να επιδιώκει μέσα στην περίοδο της αγίας Τεσσαρακοστής και κατ’ επέκταση στη ζωή του.Ο ταπεινός άνθρωπος δεν κινδυνεύει να πέσει. «Ο υποκάτω πάντων ων, που πεσείται;» λέγουν οι Πατέρες. Δηλ. αυτός που τοποθετεί και θεωρεί τον εαυτόν του κάτω – κάτω, χαμηλότερα απ’ όλους, που θα πέσει; Και ο Μέγας Αντώνιοςέλεγε: «Είδα όλες τις παγίδες του εχθρού να έχουν απλωθεί πάνω στη γη και είπα λυπημένος: Ποίος άραγε μπορεί να τις αποφύγει; Και άκουσα φωνή πού έλεγε: Η ταπεινοφροσύνη!».
Η Εκκλησία μας θέλοντας να μας διδάξει την ταπείνωση του Τελώνη και να μας προφυλάξει από την υπερηφάνεια του Φαρισαίου, μας καλεί να ψάλλουμε: «Φαρισαίου φύγωμεν υψηγορίαν, και τελώνου μάθωμεν τό ταπεινόν, εν στεναγμοίς πρός τόν Σωτήρα».
Η Κυριακή του Ασώτου
Η παραβολή του «Άσωτου Υιού» ομιλεί για ένα πλούσιο νέο ο όποιος άσωτα κατασπατάλησε την περιουσία του σε χώρα μακρινή και στο τέλος κατάντησε να βόσκει χοίρους. Τότε μετανόησε και επέστρεψε στον πατέρα του, που τον δέχθηκε με άπειρη αγάπη και στοργή.
Η παραβολή είναι ανεξάντλητη σε νοήματα, αφού, όπως λέγεται, ολόκληρο το έργο της Θείας Οικονομίας ευρίσκεται μέσα σ’ αυτή. Το βαθύτερο νόημα της παραβολής είναι τετραπλό:
α. Η απελπιστική κατάσταση στην οποία φθάνει ο αμαρτωλός.
β. Η ανάγκη μετανοίας και τα σωτήρια αποτελέσματα της.
γ. Το μέγεθος της θείας Ευσπλαχνίας στην οποία μπορούν να στηρίζονται και οι πλέον αμαρτωλοί, ώστε να μη φθάνουν ποτέ στην απελπισία. Κανένα αμάρτημα, όσο μεγάλο κι αν θεωρείται, δεν μπορεί να υπερνικήσει τη φιλάνθρωπη γνώμη του Θεού και
δ. Η αποφυγή του αισθήματος της αυτάρκειας του δικαιωμένου, όπως θεωρούσε τον εαυτό του ο πρεσβύτερος υιός.
Εάν λοιπόν συναισθανθούμε την πραγματική πνευματική μας κατάσταση και με ειλικρίνεια ομολογήσουμε τα λάθη μας και την κατασπατάληση των ταλάντων πού μας χάρισε ο Θεός, θα καταλάβουμε ότι αυτή την Κυριακή όλοι μας εορτάζουμε και όλοι, κατά κάποιο τρόπο, είμαστε άσωτοι υιοί, απομακρυνθέντες από τον «Οίκον του Ουρανίου Πατρός μας».
Ψυχοσάββατο
Το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω, λέγεται «Σάββατο των Ψυχών» ή Ψυχοσάββατο. Είναι το πρώτο απ’ τα δύο Ψυχοσάββατα του έτους (το δεύτερο επιτελείται το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής).
Ο λόγος που το καθιέρωσε η Εκκλησία μας, παρ’ ότι κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους, είναι ο εξής: Επειδή πολλοί κατά καιρούς απέθαναν μικροί ή στην ξενιτιά ή στη θάλασσα ή στα όρη και τους κρημνούς ή και μερικοί, λόγω πτώχειας, δεν αξιώθηκαν των διατεταγμένων μνημοσυνών, «οι θείοι Πατέρες φιλανθρώπως κινούμενοι θέσπισαν το μνημόσυνο αυτό υπέρ πάντων των άπ’ αιώνος εύσεβώς τελευτησάντων Χριστιανών».
Επειδή την Κυριακή της Απόκρεω ποιούμε ανάμνηση της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού και οι κεκοιμημένοι μας ακόμη δεν κρίθηκαν, τους μνημονεύουμε σήμερα και, επικαλούμενοι το άπειρο έλεος Του, παρακαλούμε τον Θεό με το μνημόσυνο πού κάνουμε, να τους αναπαύσει. Συγχρόνως δε, ενθυμούμενοι και εμείς το θάνατο και «διεγειρόμεθα προς μετάνοιαν…».
Η Κυριακή της Απόκρεω
Η Κυριακή αυτή λέγεται έτσι, διότι από την επόμενη ήμερα (Δευτέρα) απέχουμε κρέατος. Δηλ. η Κυριακή της Απόκρεω είναι η τελευταία ημέρα της κρεοφαγίας μέχρι το Πάσχα και δεν επιτρέπεται ή κατάλυση κρέατος, εκτός αν πρόκειται για άρρωστους.
Οι θείοι Πατέρες έταξαν αυτή την Κυριακή να γίνεται ανάμνηση της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού για να θυμόμαστε, όχι μόνο τη φιλανθρωπία Του (από την Κυριακή του Άσωτου), αλλά και τη δικαιοσύνη Του στην κρίση που θα γίνει μερικώς την ήμερα του θανάτου μας και τελικώς – τελεσιδίκως στη Δευτέρα Παρουσία Του.
Το Σάββατο των Οσίων Πατέρων
Μετά την προηγηθείσα (με τα προηγούμενα) παιδαγωγία, οι Θεοφόροι Πατέρες, μας προβάλλουν ήδη προς μίμηση και παρηγοριά όλους τους διαλάμψαντες οσίους και θεοφόρους Πατέρες και Μητέρες – Μοναχούς και Μοναχές πού αγίασαν με νηστεία – αγρυπνία – προσευχή και ταπείνωση.
Όλοι αυτοί που αποτελούν παραδείγματα αγώνος και μετανοίας μας παρακινούν και μας προτρέπουν στον πνευματικό αγώνα που αρχίζει, προς απόκτηση των αρετών, απόρριψη των κακιών και τελική κατάκτηση «των έπηγγελμένων ημίν αγαθών» (εγκόσμιων και υπερκοσμίων).Κακώς επικράτησε να θεωρούνται το Σάββατο αυτό και το Α’ Σάββατο των Νηστειών (του θαύματος του Αγίου Θεοδώρου) ως Ψυχοσάββατα.
Η Κυριακή της Τυροφάγου
Μετά τη διακοπή της κρεοφαγίας, αυτή την εβδομάδα (τρίτη του Τριωδίου),όλες τις ημέρες της, τρώμε τυροκομικά, αυγά και ψάρια. Γι’ αυτό ονομάστηκε «Τυροφάγου» ή «Τυρινής».
Η Εκκλησία μας, χωρίς να θεωρεί μολυσμένη καμία τροφή, επιτρέπει τη βρώση γάλακτος και αυγών και όχι το πρόβατο ή το κοτόπουλο, που τα παράγουν, διότι διακρίνει τις τροφές σε περισσότερο και ολιγότερο βοηθητικές στην εγκράτεια και κατά καιρούς άλλες επιτρέπει και άλλες απαγορεύει.Μαζί με τη νηστεία λοιπόν, που αρχίζει μερικώς και σταδιακώς από την εβδομάδα αυτή, η Εκκλησία φέρει ενώπιον μας και μας θυμίζει με τα τροπάρια αυτής της Κυριακής, την εξορία των Πρωτοπλάστων από τον Παράδεισο, που έγινε λόγω της παρακοής τους (δεν τήρησαν τη νηστεία, σχετικά με τον απαγορευμένο καρπό). Αντί του Παραδείσου και της αιωνιότητας, βρήκαν το θάνατο.Και εμείς καλούμεθα (με την υμνολογία της ημέρας) αυτό που έχασε ο Αδάμ με την ακρασία (ανυπακοή, αμετανοησία, εγωισμό και γαστριμαργία), να το κερδίσουμε με την εγκράτεια (υπακοή, μετάνοια, ταπείνωση και νηστεία). Γι’ αυτό η Εκκλησία μας αυτή την Κυριακή μας τονίζει ότι: «Το στάδιον των αρετών ηνέωκται (άνοιξε) οι βουλόμενοι αθλήσαι (όσοι θέλουν ν’ αγωνιστούν) εισέλθετε…», ώστε, όσοι είναι καλοπροαίρετοι, ν’ αρχίσουν με όρεξη και χαρά τον αγώνα της Τεσσαρακοστής.


Δεν υπάρχουν σχόλια: